Mat, mat, mat, mat... påsken handlar väl inte bara om det?

Just nu känns det som om man fått fel inställning till påsken.

Jag har inte ägnat självaste påskens innebörd en enda tanke varken idag eller igår...

Påsken är väl mer än bara godis, påskharar och massa mat?!

Det känns inte riktigt bra...  tidigare år har jag alltid varit på påskläger... förstått påskens handling... insett vad som egenligen hände denna helg. för ca 2000 år sedan...





Jag känner en man. För länge sedan så gick han omkring på jorden.
En dag blev han förråd av en av hans bästa kompisar. Av den person som stod honom närmast.
Samma natt blev han kidnappad, tillfångatagen, piskad, pinad, torterad... hans rygg var helt uppfläkt av alla slag. Blodet rann från honom. Efter detta skulle han gå en lång bit och bära det som sedan skulle föra honom till döden. Han kommer fram till en kulle där han möts av en massa andra människor. Några gråter, andra skrattar.
Han blir uppspikad på ett kors. Han hänger inte där ensam. Där finns även två rövare. De undrar varför han inte tar sig ned från korset. För min vän har den makten att han kan göra det. Men han gör det inte. Han väljer döden. Inte för att han njuter. Utan tvärtom. Han får vara med om det fruktansvärda. Men han gör det av en anledning...
Han älskar dej!

Jo... Just DIG! Du som läser detta nu... och alla andra.
Han gjorde det för eran skull.
Han gick ned i dödsriket för att besegra djävulen. För alla synder du har gjort och kommer att göra.

Denna man heter Jesus... och han vill bli din vän med...




Detta är vad påsken egentligen handlar om... =)


Kram//Sara




Kommentarer
Postat av: Magdalena

Prata med mig om det är nåt... Jag finns här för dig och du får gärna prata om din relation till Gud med mig..! Jesus älskar dig Sara! Och det gör jag med! :-)

2009-04-13 @ 23:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0